Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950
Křesťanová, Jana ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je v kontextu vývoje porodnosti podrobněji zmapovat vývoj předškolní péče a finanční podpory rodin s dětmi na území České republiky po roce 1950. Proces porodnosti je v práci analyzován nejen pomocí základních ukazatelů, ale i prostřednictvím hlubších metod dekompozice. Ukazuje se, že kvalitní a všem dostupná síť předškolních zařízení hraje v kontextu porodnosti určitou roli. Pro řadu rodičů je důležitá slučitelnost práce a rodiny a dostatečná nabídka předškolní péče tomu může napomoct. Jak se na základě získaných dat ukázalo, poptávka po předškolních zařízeních však často převyšovala nabídku. Nahlédnutím do výstupů výběrových šetření bylo také zjištěno, že převážná část respondentů si nemyslí, že by předškolní dítě zaměstnané matky strádalo. Do budoucna by se měla rozšiřovat nejen kapacita předškolních zařízení, ale také další možnosti pro ulehčování slaďování pracovního a rodinného života, jakými by mohla být například lepší nabídka flexibilních pracovních úvazků. Klíčová slova: porodnost, dekompozice, předškolní zařízení, finanční podpora rodin, výběrová šetření, Česká republika
Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města AUTOR: Bc. Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce měla za cíl analyzovat problematiku logopedické intervence realizované v předškolních zařízeních v podmínkách okresního města. Diplomová práce byla zaměřena na to, jaké je vzdělání pedagogických pracovníků v oblasti logopedické péče u dětí předškolního věku, jaká je spolupráce s odbornými institucemi v této oblasti, jaké formy předškolní pedagogové využívají při práci s dětmi a jakou péči mateřské školy poskytují v oblasti rozvoje řečových schopností. Byla analyzována odborná literatura týkající se psychomotorického vývoje dětí v předškolním věku, komunikace, komunikační schopnosti, vývoje řeči u dětí v předškolním věku a narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Dále byla analyzována legislativa týkající se vzdělávání v mateřských školách a logopedické intervence na území České republiky. V praktické části byla provedena konfrontace teorie a poznatků získaných ve výzkumném šetření. Východiskem byl předvýzkum uskutečněný v jedné mateřské škole. Dále byl proveden vlastní výzkum, ve kterém byly použity metody a techniky dotazníku,...
Služby péče o předškolní děti v České republice jako nástroj úspěšného slaďování práce a rodiny
Lásková, Andrea ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Diplomová práce s názvem "Služby péče o předškolní děti v České republice jako nástroj úspěšného slaďování práce a rodiny" hodnotí fungování současného systému služeb péče o předškolní děti v České republice jako nástroje úspěšného slaďování práce a rodiny a pokouší se doporučit konkrétní kroky, které by přispěly k lepšímu fungování tohoto systému v budoucnu. V rámci hodnocení současného systému byly identifikovány jak aspekty, které k funkčnosti systému z hlediska slaďování práce a rodiny přispívají, tak i nedostatky, které naopak jeho funkčnost omezují. Práce se pak podrobněji věnovala zjištěným nedostatkům a odhalování jejich příčin, na základě kterých bylo možné uvažovat nad dalšími kroky, které by se měly v budoucnosti podniknout. Jako hlavní doporučení do budoucna je uváděno vypracování nové koncepce rodinné politiky, jejímž cílem by bylo odstranění zjištěných nedostatků současného systému. Při práci na nové koncepci by měla probíhat diskuse mezi všemi aktéry, kteří hrají v současném systému služeb péče o předškolní děti roli, měla by být zohledňována doporučení nadnárodních a mezinárodních subjektů i neziskových organizací a inspirace pro konkrétní opatření by měly být čerpány z příkladů dobré praxe ze zahraničí.
Dětská skupina jako alternativní služba péče o předškolní děti
OULEHLOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na dětskou skupinu jako alternativní službu péče o předškolní děti, ve které byly stanoveny dva hlavní cíle. Prvním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká je péče o děti ve vybraných dětských skupinách v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit, jak jsou rodiče spokojeni se službou dětských skupin, a z jakého důvodu volí tuto alternativu. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, kdy první se zabývá historií vzniku a vývoje předškolních institucí. Druhá kapitola pojednává o dalších službách péče o děti od 1 roku do 7 let v České republice. Třetí kapitola podrobně vysvětluje, jak funguje dětská skupina a co vše musí splňovat. V praktické části byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. S vedoucími pracovníky jednotlivých dětských skupin byl veden polostrukturovaný rozhovor. Pro rodiče, jejichž děti dochází do těchto zařízení, byl vytvořen dotazník, který byl informanty hromadně rozeslán. Zjištěné informace byly zpracovány formou myšlenkových map, tabulek a grafů. Výsledky této práce mohou být užitečné pro představu o chodu dětských skupin v rámci Jihočeského kraje. Mohou je využít současní či budoucí zaměstnanci v dětských skupinách, rodiče, využívající tuto službu, či ti, kteří se rozhodují pro zařazení dětí do dětské skupiny. Dále si mohou rozšířit povědomost o této službě studenti pedagogických oborů i laická veřejnost.
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950
Křesťanová, Jana ; Rychtaříková, Jitka (vedoucí práce) ; Kocourková, Jiřina (oponent)
Vývoj porodnosti a předškolní péče v České republice po roce 1950 Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je v kontextu vývoje porodnosti podrobněji zmapovat vývoj předškolní péče a finanční podpory rodin s dětmi na území České republiky po roce 1950. Proces porodnosti je v práci analyzován nejen pomocí základních ukazatelů, ale i prostřednictvím hlubších metod dekompozice. Ukazuje se, že kvalitní a všem dostupná síť předškolních zařízení hraje v kontextu porodnosti určitou roli. Pro řadu rodičů je důležitá slučitelnost práce a rodiny a dostatečná nabídka předškolní péče tomu může napomoct. Jak se na základě získaných dat ukázalo, poptávka po předškolních zařízeních však často převyšovala nabídku. Nahlédnutím do výstupů výběrových šetření bylo také zjištěno, že převážná část respondentů si nemyslí, že by předškolní dítě zaměstnané matky strádalo. Do budoucna by se měla rozšiřovat nejen kapacita předškolních zařízení, ale také další možnosti pro ulehčování slaďování pracovního a rodinného života, jakými by mohla být například lepší nabídka flexibilních pracovních úvazků. Klíčová slova: porodnost, dekompozice, předškolní zařízení, finanční podpora rodin, výběrová šetření, Česká republika
Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města
Stará, Dana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
NÁZEV: Logopedická intervence realizovaná u dětí předškolního věku v mateřských školách v podmínkách okresního města AUTOR: Bc. Dana Stará KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce měla za cíl analyzovat problematiku logopedické intervence realizované v předškolních zařízeních v podmínkách okresního města. Diplomová práce byla zaměřena na to, jaké je vzdělání pedagogických pracovníků v oblasti logopedické péče u dětí předškolního věku, jaká je spolupráce s odbornými institucemi v této oblasti, jaké formy předškolní pedagogové využívají při práci s dětmi a jakou péči mateřské školy poskytují v oblasti rozvoje řečových schopností. Byla analyzována odborná literatura týkající se psychomotorického vývoje dětí v předškolním věku, komunikace, komunikační schopnosti, vývoje řeči u dětí v předškolním věku a narušení komunikační schopnosti u dětí předškolního věku. Dále byla analyzována legislativa týkající se vzdělávání v mateřských školách a logopedické intervence na území České republiky. V praktické části byla provedena konfrontace teorie a poznatků získaných ve výzkumném šetření. Východiskem byl předvýzkum uskutečněný v jedné mateřské škole. Dále byl proveden vlastní výzkum, ve kterém byly použity metody a techniky dotazníku,...
Podpora péče o předškolní děti v České republice
Proksch, Jan ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Poláková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá podporou péče o předškolní děti. Hlavním cílem práce je zmapování podpory zařízení, jako jsou především jesle a školky. V teoretické části je proveden exkurz do problematiky rodiny a její podpory ze strany státu. Dále je práce zaměřena na hledání významu předškolních zařízení pro všechny zainteresované subjekty, mezi něž patří rodina, stát, obce a firmy. Následuje představení různých forem mimorodinné péče s důrazem na soukromé služby. Praktická část práce analyzuje poptávku a nabídku služeb předškolní péče prostřednictvím demografického, regionálního a ekonomického vývoje. Poukazuje na hlavní problémy v této oblasti a komparuje český systém s evropskými státy. Závěr diplomové práce představuje nové směry, kterými se oblast ubírá. Přináší také zhodnocení se zjištěním, že bez podpory státu se zkoumaná oblast nemůže dále rozvíjet. Zmíněny jsou také návrhy zlepšení celého systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.